חסכון באנרגיה

למרות שאנחנו רגילים לשמש ים תיכונית ברוב חודשי השנה, כשהחורף נזכר להגיע, הוא מכניס אותנו לפרופורציות חדשות והוא עושה זאת במלוא הדרו – גשום אפור וחזק, אבל יותר מהכול – הקור באוויר בעוצמה גדולה.

אנחנו מצידנו לא נשארים אדישים ומיד ניגשים להפעיל את כל מכשירי החימום שבנמצא כדי להתגבר על איתני הטבע! אך כשמגיע חשבון החשמל – החורף הוא זה שצוחק אחרון… אז כדי לחסוך בהוצאות (ובעוגמת נפש), נעזרנו ב”אורן ציוד חימום” לסייע לכם לבחור בדרך המשתלמת ביותר לחמם את הבית (והלב) שלכם.

חימום הבית

מחממים חשמליים הם הנפוצים ביותר בקרב הציבור. יש לזכור כי יעילות מכשירי החימום ומידת התאמתם משתנות בהתאם למיקום גיאוגרפי, גודל הבית או הדירה, מספר החדרים, מספר הנפשות ומידת האטימות והבידוד שבבתיכם.

1.    מזגן – נחשב לזול ביותר להפעלה ולכן הוא כנראה גם כה נפוץ, בנוסף באפשרותו לחמם חללים גדולים. עם זאת, יש לזכור כי עלותו הראשונית יקרה יותר מתנורים ומפזרי חום למיניהם. בנוסף, השימוש בו נחשב לא נעים כל כך משום שהוא מוציא רוח ומייבש את האוויר.

2.    רדיאטור – מכשיר חימום ותיק, נייד ונוח, שעושה את עבודתו נאמנה. נחשב לבטיחותי מאוד ולכן הורים מעדיפים להשתמש בו בחדרי ילדים. ככל שמספר הצלעות בו רב יותר כך מידת פיזור החום גדולה יותר. עם זאת לוקח לו זמן רב לחמם את החדר ואם החלל גדול, הוא פחות יעיל.

3.    תנורים ומפזרי חום – יתרונם נמצא ביכולתם להתחמם מאוד מהר ובעובדה שחומם מורגש באופן מיידי. כאמצעי חימום נקודתי הם יעילים מאוד, אך אינם מומלצים לחללים הגדולים מכ-15 מ”ר. בנוסף, החום שהם מפיצים עולה למעלה באופן טבעי, מה שישאיר את כפות הרגליים שלכם קרות לפחות עד שתצטיידו בגרביים עבות.

4.    חימום תת רצפתי – פועל על עיקרון חימום מים באמצעות משאבות חום ונחשב לאמצעי זול ויעיל לטווח הארוך. עם זאת, התקנתו יקרה, דורשת זמן והתעסקות. חימום תת רצפתי מתאים לכל סוגי הריצוף לרבות שיש, אבן, קרמיקה, שיש ואף פרקט, אך מותנה בשטח דירה של כ-150 מ”ר ומעלה.

חימום המים     

כולנו מכירים את דודי השמש המונחים על גגות הבניינים ומאפשרים לנו להנות ממקלחות חמימות ונעימות. קולטי שמש אמנם יחממו לכם את המים בחינם, אך כשאין שמש – אין מה לקלוט ודודי השמש לא מספקים את הסחורה. בדיוק כאן נכנסים לתמונה מחממי המים המלאכותיים.

1.    דוד חשמלי – מגיע בדרך כלל אוטומטית עם דוד השמש. מופעל באמצעות מתג נוח ויספק לכם מים חמים בכל שעות היממה וללא כל תלות במזג האוויר. ניתן להפעיל טיימר לקביעת שעות מדויקות להפעלה ולחיסכון בחשמל. בתקופות קרות במיוחד לוקח זמן רב לחמם את המים. קיימת סכנה לנזילות ולקצרים, אך עם תחזוקה נכונה, ניתן למנוע זאת.

2.    חימום בגז – חימום מיידי של המים וללא הגבלה. מערכת הפעלה בגז נחשבת חסכונית להפעלה (כ-30% פחות מהדוד החשמלי), אך פחות בטיחותית ומצריכה בדיקה שנתית    

טיפים חשובים

אחרי שהבנו את היתרונות והחסרונות שבמכשירי החימום הביתיים, כדאי ללמוד כיצד להשתמש בהם בתבונה ובזהירות. “אורן ציוד חימום” ממליצים על מספר דברים חשובים להתמקד בהם לפני שתקנו מכשיר חימום:

  • התאימו את מכשיר החימום לגודל החלל וייעודו.
  • חישבו על חיסכון בצריכת חשמל לטווח הארוך ולא רק על מחיר הראשוני של מוצר החימום.    
  • התחשבו במהירות החימום של המכשיר. (לחדר אמבטיה למשל נעדיף מכשיר שמתחמם מהר ומחמם באופן נקודתי)
  • וכמובן בחרו באמצעים בטיחותיים במידה ויש ילדים בבית.

דברו איתנו על הפרוייקט שלכם

דילוג לתוכן