משאבות חום

בחירת פתרונות חימום לבית, יכול להיות תהליך מורכב, אשר דורש מאיתנו השקעה במחשבה, התייחסות לפרטים, בחינה של חברות וביצוע של השוואות מחירים. עם ההתפתחות הטכנולוגית לאחרונה,

נמצא הפיתרון האולטימטיבי לחימום הבית. משאבות חום.

אז, מה זה בעצם משאבות חום?

משאבות חום הן פיתרון חימום אשר פועל באופן חכם ומתקדם. הן משתמשות במשאב הזמין והזול ביותר שקיים – הטבע, כאשר הן סופחות את החום הקיים בסביבה ובעזרת מדחס מיוחד מחממות את המים, המיועדים לצרכים שונים ומגוונים, כמו הסקה, חימום מים, חימום תת רצפתי ועוד. העובדה כי משאבות החום משתמשות באנרגיית הסביבה לצורך חימום, גורמת לכך שהן הופכות להיות פיתרון איכותי, ידידותי לסביבה, אשר חוסך לאדם עד כ-70% בעלויות החשמל השוטפות.

ניתן לראות את התהליך המתבצע במשאבות החום בתרשים הבא, כאשר הספירה מדגימה:

  1. פליטת חום (מעבה)
  2. שסתום התפשטות
  3. בליעת חום = קירור (מאייד)
  4. מדחס = עבודה מכאנית

והצבע:

  • האדום – מעיד על גז חם בלחץ גבוה.
  • הורוד – מעיד על גז בלחץ גבוה, עם טמפרטורה נמוכה יותר.
  • הכחול – מעיד על נוזל בלחץ נמוך וטמפרטורה נמוכה.
  • התכלת – מעיד על גז בלחץ נמוך, טמפרטורה גבוהה יותר.

במה משאבות חום שונות משאר פתרונות החימום הקונבנציונאליים?   

פתרונות החימום הקונבנציונאליים צורכים אנרגיה המבוססת על שריפת דלקים, כלומר, תוך שימוש באנרגיה מתכלה ומזהמת. לשם השוואה, בעוד שמערכות השורפות דלקים זקוקות ליחידת אנרגיה אחת ליצירת יחידת חום, משאבות חום משתמשת ביחיד אנרגיה אחת ליצירת 3-4 יחידות אנרגיית חום (!)

שימושים למשאבות חום

משאבות חום משמשות גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי ושימושן הולך וגדל עם החלת תקן הבניה הירוקה. הן מעלות משמעותית את החיסכון באנרגיה ובעלויות. בבית, ניתן להשתמש  בהן לחימום הבית, כאשר במקביל מספקות מים חמים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. במגזר הציבורי החיסכון באנרגיה גדול עוד יותר וניתן למצוא שימוש הולך וגובר במשאבות חום בבריכות שחיה, במכוני כושר, במקוואות, במערכות חימום מים והסקה של מלונות, בתי חולים ובתי אבות ובשימושים תעשייתיים במפעלים ובמכבסות.    

יתרונות משאבות חום

לשימוש במשאבות החום, יתרונות רבים ומשמעותיים, המתקיימים הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי.     

•    חיסכון משמעותי עד 75% מהעלויות.
•    החזרת ההשקעה במהירות, עקב החיסכון המשמעותי באנרגיית הסביבה.
•    פיתרון ‘ירוק’ – ידידותי לסביבה.
•    השימוש בו אינו מושפע מעליית מחירים של דלקים.
•    מערכת הפעלה ידידותית למשתמש.
•    רמת יעילות גבוהה בעלת מקדם נצילות מרבי.
•    אמינות גבוהה של המערכת.

אז, כמה זה עולה?     

מחירן של משאבות חום משתנה בהתאם לייעודן. צרכי המשתמש יכתיבו את גודל המערכת והתפוקה שלה ולכן מגוון משאבות החום הוא גדול. גם אם קניית והתקנת המערכת היא יקרה מעט יותר מהמערכות הקונבנציונליות, הרי שתוך מספר חודשים מחיר העלות מתקזז במהירות בשל החיסכון בעלויות השוטפות.

חברת אורן, ציוד וחימום בע”מ, מומחית בייצור, יבוא ובמכירה של ציוד חימום  והתקינה אלפי משאבות חום למגזר הפרטי והציבורי כאחד. חברת אורן ציוד וחימום בע”מ, תשמח לייעץ לכם לגבי משאבות החום המתאימות והיעילות ביותר עבורכם, כאשר כולן פרי מחקר ופיתוח של מיטב המומחים.

דברו איתנו על הפרוייקט שלכם

דילוג לתוכן